Spoštovani kupci, poslovni partnerji in sodelavci.
Leto zelo hitro mine in ponovno lahko zapišem, kot so letos zapisala vsa delovna, pridna, razvojna in vizionarska podjetja, da je za nami še eno uspešno leto.
Pa smo res uspešno zaključili leto?
Poslovno da, kako pa osebno, kot ljudje, sodelavci, prijatelji? Poznate besedne zveze »nimam časa«, »pokličem nazaj«, »imamo veliko dela«, »se slišimo naslednji teden«... Koliko časa ste si vzeli za klepet s prijatelji, sorodniki, sodelavci v preteklem »uspešnem letu«? Kaj in komu vse ste obljubili na začetku leta 2017, da bo letos drugače?
Ne bo, kot že zadnjih nekaj let ni!
Tudi kupci občutite to, kajne? Vsa podjetja se hvalimo, da imamo veliko dela, da nam promet raste, da smo dobili ta velik projekt ali objekt, smo boljši od konkurence, da smo oh in sploh.
Kupec ste kralj! Se tudi počutite tako? Mislim, da ne.
Vse kar potrebujete je nekaj našega časa. Da se z vami v miru pogovorimo, da vam strokovno svetujemo, da vam naredimo kvalitetne in natančne meritve, izdelamo ponudbo, se pogovorimo o vaših tehničnih vprašanjih in smo tam za VAS. Ne z izgovorom, da se nam mudi, da še imamo pet strank danes, da smo veliki, montiramo Magno, Gorenje, servisiramo Petrol, Nuklearko, same velike projekte, da imamo več naročil naenkrat, da smo delali vrata za tega direktorja, garažna vrata za to znano osebnost....
Ne, to naš kupec ne potrebuje in si ne želi poslušati! Vem, da v tem nismo vedno uspešni, a je pomembno dejstvo, da se tega zavedamo in da se že in se še bomo trudili to spremeniti.
Kako lepo se počuti naš kupec, ko ima občutek, da je on edini tisti trenutek pomemben za nas in iskreno začuti naše spoštovanje, da nas je poklical in povabil v svoj dom in si želi spremeniti izgled hiše s Hörmannovi produkti in Matjaževo storitvijo.
Verjetno se je nekaj časa odločal o nakupu vrat, vsak mesec privarčeval nekaj denarja za nakup kvalitetnih vrat in potem na primer plačal vstopnico, parkirno mesto in nas s celotno družino obiskal na sejmu. Seveda se je doma pripravil in poiskal na naši lepi pregledni internetni strani pomembne podatke o vratih, se pozanimal na naši facebook strani kaj vse delamo in kakšno podjetje sploh smo, pogledal filmčke o nas na »you tube« kanalu in povprašal kakšnega soseda ali znanca, kako je zadovoljen s Hörmann vrati. Na sejmu ga pričaka množica obiskovalcev in ko pride na razstavni prostor, seveda razočaran ugotovi, da je bil ves njegov trud zaman, saj nima noben komercialist toliko časa zanj, kot bi si želel. Si pa komercialist na hitro zapiše njegove podatke, mu razloži, da bo po sejmu verjetno kar veliko dela in da ga bomo čimprej poklicali in pika!
Si je zaslužil, da se naš čas ni ustavil zanj, ko nas je obiskal na lepem in velikem razstavnem prostoru MOS-a? Seveda bi bilo prav, da bi se, a me je strah, da velikokrat ni tako. Želim in upam, da bo letos bolje. Mora biti – pošteno bi bilo – poštenost je tudi ena od naših petih vrednot v katere verjamemo in jih živimo.
Na začetku leta 2018 sem na skupnem sestanku podjetja dal vsem sodelavcem nasvet za leto, ki je pred nami. Rekel sem jim, da se naj vsi skupaj malo umirimo. Malo zadihamo in če tudi bomo letos prodali kakšna vrata manj, želim da se bo ta umirjenost mojih sodelavcev poznala pri vas, spoštovani kupci – da se boste ponovno počutili tako, kot se kupec mora počutiti – spoštovano in zaželeno!
"Podjetje je uspešno takrat, ko so zaposleni srečni," sem zapisal pred enim letom. Težko si srečen, če se ti kar naprej nekam mudi, če si vseskozi v »gužvi«, na telefonu. Ja, imamo veliko dela v našem podjetju, vedno imamo občutek, da več delamo kot drugi sodelavci, da smo vedno v zaostanku z delom prav mi. Rajši mislimo, kot da bi se pogovorili. Ne znamo se več pogovarjati, kajne? Ni komunikacije med sodelavci, med oddelki, med monterji, poslovnimi partnerji. Veliko lahko naredite sami, spoštovani sodelavci, začnite prijazno komunicirati in se večkrat nasmejati, kot je ena od naših vrednot. Lani smo vam pričeli dobavljati brezplačno sadje, predavala vam je nutricistka, zdravnik, farmacevt, zavarovalni agent, fizioterapevtka, imate kvalitetna vozila, kvalitetna delovna oblačila, skrbimo za varno delo npr. z dvižnimi ploščadmi, večjimi monitorji, pisalnimi mizami, ki se dvignejo, da lahko tudi stoje delate ob računalniku. A ni zadosti razlogov za naslednji dve vrednoti? Pripadnost in odgovornost do podjetja, do sodelavcev in seveda do naših kupcev, zaradi katerih sploh obstajamo!
V letu 2017 smo se zahvalili nekaterim sodelavcem in zaposlili enkrat več novih, z novo energijo, z željo po uspehu, veseli, da so prišli delati v naše podjetje. Pravijo, da je zelo urejeno in da so odnosi pri nas dobri. Mi vsi vemo, da še imamo potencial in da še nismo dali vse kar lahko in prav je tako! Podjetju dajemo energijo in dušo zaposleni. Jaz sem ponosen in mi je v čast, da lahko vodim takšno ekipo sodelavcev, saj nas bo v letu 2018 že skoraj 80. Vsi zaposleni pa ste odgovorni in jaz računam na vas, da bo energija tista prava!
Ne smem pozabiti naših poslovnih partnerjev in pogodbenih monterjev. Trudimo se biti fleksibilni - hitro vse urediti, čimprej dostaviti vrata, takoj predati dokumentacijo...
Se podobno počutite kot naši kupci? Včasih verjetno enako. Septembra smo imeli z vami in vašimi družinami piknik – bilo je lepo, tako kot mora biti. Vzeli smo si čas! Zraven je bil tudi naš lastnik Matjaž Goršek. Bil je vesel, ker je piknik uspel, kot leto prej z vsemi zaposlenimi in njihovimi družinami. Matjaž nas vedno podpira in nam omogoča pogoje, da smo uspešni. Zame je zelo pomembno, da kadar se sestaneva, si vedno vzameva čas in se v miru pogovoriva, saj se spoštujeva. Ste kje že danes prebrali kaj o tem?
Uspešno leto vam želim, pa naj bo letos vsaj osebno malo drugačno!
Primož Oset